Тенденциите в социалните мрежи през предстоящата година

2020 г. беше повече от предизвикателна за маркетинговата индустрия. Пандемията COVID-19 измени поведението на потребителите и изискванията на индустрията и брандовете трябва да са наясно с тези променящи се тенденции и да коригират съответно съдържанието и съобщенията си, за да се съобразят с текущия пейзаж.

Според скорошно проучване, проведено от Talkwalker и Hubspot, тонът на 2021 г. ще бъде оформен от „четирите C“ на съдържанието. Или на български преведени като следните фокусни точки: общност, безконтактност, чистота, състрадание. Докладът установява, че тези четири аспекта са в тенденция онлайн и са станали често срещани двигатели на разговорите. Следователно брандовете ще трябва да адаптират комуникацията си с оглед на това.

Има и комуникационна пропаст между потребителите и брандовете, когато става въпрос за тези аспекти. Докато бизнес акаунтите се фокусират върху съобщенията около подкрепящите общности, потребителите са по-фокусирани върху чистотата - или с други думи как се поднася информацията, до колко е достоверна.

Брандовете трябва да бъдат част от информираността на общността за COVID-19, но те също ще трябва внимателно да оценят темата, за да се уверят, че тяхната комуникация е подходяща. Освен това компаниите ще трябва да са съобразени с пандемията, когато става въпрос за разработване на съдържание за бранд.

С COVID-19, движещ мотивацията на потребителите си, инвазивната реклама няма да работи, установи проучване. Вместо това компаниите трябва да се фокусират върху подходящо съдържание, което покрива нуждите и притесненията на аудиторията.

Ето и другите аспекти, които брандовете трябва да вземат под внимание през тази новата година.

1. Малко повече маркетинг под формата на диалог

Пандемията изведе на преден план и необходимостта брандовете да се свързват с потребителите. Брандовете вече не могат да извикват посланията си в празнотата и да се надяват на най-доброто. Вместо това всичко е свързано с разговори и връзки. Провеждане на разговори/диалози с потребителите за изграждане на тези взаимоотношения и създаване на продажби.

Продажбите вече не са основен приоритет за клиентите. Вместо това, информацията, ангажираността и социалните проблеми са движещата сила на ангажираността и бъдещото задържане.

Свързването с тези истории ще бъде ключова през 2021 г., установи проучването. Talkwalker прогнозира, че 2021 г. ще даде пълния потенциал на подобен маркетинг с диалог. Така нареченият разговорен маркетинг е метод за ангажиране на клиенти чрез разговори, използване на чат ботове, социални съобщения, обаждания и др. Става въпрос за изграждане на взаимоотношения чрез персонализирано, индивидуално съдържание.

Въпреки че е сравнително нова маркетингова методология, проучването казва, че този способ в маркетинга е силно приспособим, така че марките могат бързо да променят съобщенията си, за да отговорят на различни ситуации или потребители. Освен това технологията започва да наваксва разговорния маркетингов потенциал, с повече решения, задвижвани от AI, и многоканални разговори с чат ботове. Това означава, че компании могат да имат персонализирани контакти в голям мащаб.

2. Маркетинг на носталгията

Драстичната промяна в обществото и начина на живот, причинена от COVID-19, също увеличи използването на маркетинга на носталгията от брандовете. Носталгичният маркетинг свързва силните положителни емоции с марката и й дава сантиментален тласък. По време на несигурност и икономически спад обикновено се появява по-често, тъй като потребителите се стремят да си припомнят по-щастливи времена, за да отвлекат вниманието от настоящата ситуация. Според проучването маркетингът с носталгия е бил използван повече по време на депресията през 1920 г., Голямата рецесия в края на 2000 г. и следователно трябва да бъде на фокус в икономическия спад през следващите години.

Хората искат да си спомнят „добрите стари времена“, дори и да не са били толкова добри, защото свързването с положителни спомени от миналото помага на хората да забравят поне за малко настоящите си проблеми.

3. Социално осъзнат маркетинг

Най-въздействащата тенденция, която установи проучването, е възходът на социално съзнателните потребители. През 2020 г. това социално съзнателно поколение беше забелязано да оказва влияние върху брандовете, политиката и обществото като цяло. Те варират от въпроси като #BlackLiveMatters до сагата на влиятелния Xiaxue по време на изборите в Сингапур, където потребителите призоваха брандовете да спрат да работят с нея. Други въпроси като равенството, образованието, психичното здраве, финансите, променящите се хранителни тенденции също са установени като широко разпространени дискусии в социалните медии. Тези теми са критични за по-младите поколения, а социалните медии са техният начин да ги насочат към вниманието.

По този начин марките ще трябва да се ангажират повече с теми като психично здраве, приобщаване и социална справедливост, или в противен случай въпросният бранд ще стане без значение и потенциално остарял през 2021 г.

Компаниите ще трябва да направят марката си по-социално осъзната и да насочат маркетинга си към своята мисия. Тактиката с твърди продажби няма да работи за милениалите и по-младите поколения.

Talkwalker предвижда, че брандовете ще започнат да се пренасочват драстично през следващите месеци, като се отдалечат от маркетинговите методологии към повече съобщения, основани на каузи.

Освен това, брандовете, които съумяват да се ангажират с аудиторията по автентичния начин, ще процъфтяват, тъй като младите поколения увеличават своята покупателна способност.

4. Възходът на дигиталната дезинформация

Маркетинговата индустрия също може да очаква 2021 г. да бъде годината, в която марките и каналите в социалните медии се фокусират върху подчертаването на истината и заглушаването на „фалшивите новини“. Социалните медии винаги са размивали границите между факти и измислици - от силно редактирания живот на някои Instagram звезди до пародийни акаунти в Twitter. Здравната криза на COVID-19 постави въпроса за дезинформацията на преден план. Обществото е изправено пред несигурно бъдеще и тази несигурност е създала огнище на дезинформация с фалшиви истории, водещи до решения, променящи живота.

От февруари 2020 г. нататък споменаванията за фалшиви новини, дезинформация и конспиративни теории се увеличиха драстично. Внезапният възход на COVID-19 създаде информационна празнота - хората отчаяно искаха повече информация около глобалната пандемия, но не беше лесно за хората да идентифицират авторитетен източник.

5. Гигантите в социалните медии се адаптират към новото нормално

През последните месеци нивото на новинарските истории около трите най-големи социални медийни платформи, Facebook, Twitter и Instagram, се балансира, като Twitter се споменава малко повече в дигиталните новинарски канали. Въпреки различията в аудиторията, демографските данни и потребителите, тези канали заемат подобни позиции в съзнанието на потребителите и е изключително малко вероятно да загубят това господство. Въпреки че популярността на TikTok се увеличава, изследването казва, че все още има дълъг път, преди да го навакса.

Тези по-големи платформи имат размера и възможностите да се адаптират бързо към променящите се тенденции и потребителски навици.

6. Защита на бранда от “меме” медиите

Меметата (вид тенденция в социалните медии) сега са начинът за комуникация онлайн. Проучването установи, че мемемата са фокус сред по-младите поколения, като 55% от 13 до 35-годишните изпращат мемета всяка седмица.

През последната година този брой е нараснал. Споменаванията за меме са се увеличили с 26% през последните 13 месеца, от 19,8 милиона споменавания през август 2019 г., до 24,9 милиона през юли 2020 г., с пик от 28 милиона през април 2020 г. Онлайн потребителите обикновено се обръщат към мемета за ангажираност и бягство от рутината, докато са били под локдаун.

Тъй като меметата стават все по-популярни, те стават по-податливи на използването им по злонамерени причини. С нарастващата дезинформация тези мемета могат да повлияят на мисленето на потребителите. Много от тези споменавания произхождат от форуми, които са силно политизирани и обхванатите теми включват COVID-19 (2,9%), икономиката (2,8%) и политиката (2%).

7. Old-school маркетинг за нов пазар

По време на несигурност търговците са склонни да се върнат към изпитани маркетингови тактики, вместо към разрушителни идеи. През 2021 г. Talkwalker прогнозира, че ще нарасне „маркетингът от старата школа“, тъй като брандовете се връщат към по-прост начин за ангажиране на потребителите.

Те включват маркетингови тактики като бюлетини и подкасти, които може да нямат финес на по-новите методи, но са лесни за установяване от търговците и най-важното, лесни за консумация от клиентите.

Ако пък мечтаеш да стартираш бизнес и ще търсиш голямо финансиране в бъдеще, помисли за начините, по които да започнеш да градиш кредитната си история. Кредитна карта AXI може да ти помогне, ако плащаш задълженията си редовно и навреме. Научи повече за кредитна карата AXI и направи първата крачка към сбъдването на мечтата си.